يكي از کاربرد هاي استراتژيک سوپرآلياژها درساخت توربين هاي جت مورد استفاده در هواپيماهاي نظامي، مسافربري و باربري مي باشد. صنايع هوايي از مهمترين بازار مصرف سوپرآلياژها مي باشد. بيش از 17درصد وزن موتور جت از سوپرآلياژها تشكيل مي شود. با توجه به دماي کاري بسيار بالاي موتورهاي هوايي به ويژه موتورهاي جتهای نظامي، معمولاً با کيفيت ترين سوپرآلياژها براي ساخت قطعات اينگونه موتورها بكار مي روند. اما بايد توجه داشت که بيشترين مصرف سوپرآلياژها در صنايع هوايي در هواپيماهاي تجاري و باربري ميباشد.
توسعه تكنولوژي سوپرآلياژها به موتورهاي توربين گازي کاملاٌ وابسته بوده است. تقریباً تمامی قطعات و اجزا قسمت داغ توربینها از سوپر آلیاژهای پایه نیکل و پایه کبالت تشکیل شدهاند. نقش کمپرسور شامل پره ها و ديسکها، فشردن هواي ورودي بنابراين افزايش فشار ميباشد. هواي فشرده وارد محفظه احترار شده و با سوخت مخلوط و محترق ميشود. گازهاي داغ حاصل از احتراق منبسط شده و نيروي محرکه مكانيكي مهيا ميشود. انتقال نيروي گشتاوري توسط پره ها و ديسک هاي نصب شده بر روي شفت انجام ميشود. در مناطق داغ کليه توربين هاي گازي شامل محفظه احتراق، پره هاي ثابت و پره هاي متحرک، تنها سوپرآلياژها هستند که توانايي تحمل شرايط دشوار کاري را دارند.
از آلیاژهای مورد استفاده در این صنایع میتوان به Hastelloy X، Inconel 713، Inconel 738، Haynes 188، Nimonic 75، Inconel 600، Mar-M 200 برخی از سوپرآلیاژهای مورد توجه در این صنایع هستند